شورای اسلامی استان گیلان

غفاری گفت: شیوه جدید پذیرش دانشجو و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که توسط رئیس جمهور ابلاغ شده است، نه تنها باعث ایجاد عدالت و رفع تبعیض های کنونی نمی شود بلکه موجب استمرار بی عدالتی در ورود به دانش

علیرضا غفاری نماینده استان گیلان در شورای عالی استان ها در خصوص مصوبه جدید شیوه برگزاری کنکور موجب استمرار بی عدالتی و تضییع حقوق بسیاری از جوانان کشور می شود

۱۴۰۱/۰۵/۳۱ ۱۳:۰۶ چاپ

شورای اسلامی استان گیلان |

علیرضا غفاری نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها در مورد شیوه جدید پذیرش دانشجو و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که توسط رئیس‌جمهور ابلاغ شده است، گفت: این مصوبه نه تنها باعث ایجاد عدالت و رفع تبعیض‌های کنونی نمی‌شود بلکه موجب استمرار بی‌عدالتی در ورود به دانشگاه و تضییع حقوق بسیاری از جوانان کشور خواهد شد.

وی افزود: شیوه فعلی برگزاری کنکور نیز ناعادلانه است و همان‌گونه که دیدیم اکثر رتبه‌های برتر از مدارس خاص و غیرانتفاعی و دهک‌های بالای جامعه بودند که هزینه‌های بسیاری برای کنکور می‌کنند و این در حالی است که طبقات دیگر جامعه که چه بسا افراد بسیار توانمند و باهوشی هستند، نمی‌توانند به نتیجه مدنظر خود در کنکور برسند.

عضو شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: در کنکور اخیر نیز موضوع امتحان مجدد از افرادی که رتبه خوبی کسب کرده اما معدل خوبی ندارند، مطرح شده است که این موضوع موجب دلسردی جوانان و فرار مغزها می‌شود.

غفاری تصریح کرد: شایسته است در اسرع وقت، شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود کرده و اجازه ندهند که سازمان سنجش به دلیل عدم توان و نظارت خود و به دلیل عدم صیانت از نمره و رتبه داوطلبان تصمیمات غیرمنطقی و غیرحرفه‌ای بگیرد.

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها، اظهار داشت: نباید تاوان تقلب‌هایی که در کنکور اخیر شده و ریشه آن سازمان سنجش بوده است را داوطلبان بدون پشتوانه کشور بدهند.

وی با انتقاد از شیوه جدید پذیرش دانشجو نیز گفت: در این شیوه نیز که سوابق تحصیلی حرف نخست را می‌زند، مانند گذشته افرادی که توان مالی بالایی دارند و در مدارس غیرانتفاعی درس می‌خوانند، شانس بیشتری دارند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان