شورای اسلامی استان گیلان

رییس شورای اسلامی استان گیلان گفت : سند مالکیت هویت هرملک است و روستاییان برای سندار شدن زمین های کشاورزی خود اقدام نمایند

ششمین جلسه شورای اسلامی استان گیلان+گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۷/۲۷ ۱۲:۵۳ چاپ

شورای اسلامی استان گیلان |به گزارش روابط عمومی شوای اسلامی استان گیلان،ششمین  جلسه شورای اسلامی استان گیلان با ریاست جناب آقای مهندس ایمان  سهیلی و با حضور روسای شورای اسلامی شهرستان و اعضای شورای استان و آقای محمد نوذری مدیر کل محترم  ثبت اسناد استان گیلان  وکارشناسان محترم این اداره کل و جناب آقای خسرو آرنگ مدیرکل دفتر امورشهری وشوراها ، وکارشناس محترم دفتر امور روستایی استانداری گیلان وخانم ساحره قوامی سرپرست اداره سامندهی اموراراضی جهاد کشاورزی استان برگزار گردید.

دراین جلسه  ایمان سهیلی رییس شورای اسلامی استان گیلان اظهار کرد : این نهاد نقش کمک کننده برای این اقدام دارد و به عنوان نهاد مردمی در کنار دستگاه های اجرایی خواهد بود .
وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهرستان ها حلقه اتصال مسئولان و مردم هستند ، افزود : دراین جلسه هدف ما این است که بتوانیم با همفکری و ارائه راهکارهای مطلوب ، چالش ها و موانع سند دار شدن زمین های کشاورزی را رفع نماییم.
وی تاکید کرد : شوراهای اسلامی شهرهای گیلان موظف هستند که در فراخوانی از روستاییان بخواهند تا برای سند دار شدن زمین های کشاورزی خود اقدام نمایند .
وی با بیان اینکه برای اراضی ملی و زمین هایی که دربستر رودخانه قراردارند ، چالش هایی وجود دارد ، افزود : اعضاء شوراهای اسلامی با حضور کارشناسان ثبت اسناد و املاک گیلان جلسات رفع موانع سند دار شدن زمین های کشاورزی را برگزار نمایند و دراین اقدام تمامی زمین هایی کشاورزی تا جایی که قانون اجازه دهد سند دار خواهند شد .
وی با انتقاد از استانداری گیلان اظهار کرد : برگزاری چنین جلساتی که برای رفع مشکلات جامعه کشاورزی و روستایی است همت همه مسئولان را می طلبد مشکلات قشری که نگاه دولت و نظام به آنها بسیار ویژه است اما برای جلسه امروز ، ما با مشکل نبود سالن جلسات مواجه بودیم که با درخواستی که از استانداری داشتیم تا بتوانیم از سالن جلسات آنجا استفاده نماییم با ممانت مواجه شدیم و نتوانستیم این جلسه را با گستردگی بیشتری برگزار نماییم .
وی افزود : از استاندار گیلان درخواست نگاه ویژه به موضوع سند دار شدن زمین های کشاورزی را داریم .

درادامه اعضا شوراهای اسلامی استان و شهرستان که در جلسه حضور داشتند به ایراد مطالبی از مشکلات ، راهکارها و حتی انتقادات پرداختند و موانع قانونی و مشکلات سند دارشدن زمین های روستایی را مورد بررسی و بحث قرار دادند.

پس از آن محمد نوذری مدیر کل ثبت اسناد و املاک گیلان تصریح کرد : بسیاری از اراضی که در روستاها قراردارد ملی هستند که شرایط خاص خود را دارند و زمین هایی که در حریم رودخانه ها قراردارند دارای محدودیت هایی هستند که مردم به آن آگاه نیستند و شما اعضاء شوراهای اسلامی می بایست مردم را نسبت به محدودیت ها مطلع سازید .
وی تاکید کرد : محدودیت های قانونی در بستر رودخانه ها لازم الاجرا است و مبانی برای آن درنظر گرفته شده که بر اساس اصل45 قانون اساسی بستر رودخانه ها در زمره انفال قرار می گیرد و سند مالکیت آن به دولت واگذار می گردد.
وی افزود : ثبت اسناد و املاک گیلان تمام تلاش خود را برای سند دار شدن زمین های کشاورزی به کار خواهد برد.

در ادامه جناب آقای خسرو آرنگ  مدیر کل دفتر امور شهری وشوراهای استان گیلان در خصوص جلسات شورای پژوهش استان از تأکید جناب آقای دکتر کاظمی معاونت امورعمرانی استانداری گیلان که اشاره داشتند از اعضای شورای استان باید در جلسه شورای پژوهش استان بعنوان نماینده شورای اسلامی استان حضور یابند سخن گفتند و همچنین ایشان به متولی بودن همه شرکت کنندگان در جلسه در حوزه مدیریت شهری و روستایی اشاره داشتند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان