شورای اسلامی استان گیلان

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با اشاره به مقاومت میرزاکوچک در برابر ظلم و ستم اظهار داشت: امثال میرزاکوچک در طول تاریخ به ما آموختند که باید در برابر ظلم ایستادگی کنیم و هم اینک نیز ما در مقابل استکبار جهانی ...

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز یکشنبه در مراسم تجلیل از دست اندرکاران یادواره شهدای روحانی و طلبه گیلان در رشت افزود: میرزاکوچک افتخاری برای ایرانیان است و یک چهره انقلابی و مبارز خستگی ناپذیر بود که برای دفاع از ارزشهای انقلاب، ایستادگی کرد و تسلیم نشد تا به شهادت رسید و در طول دوران زندگی باشکوه خود، مقابل ظلم ایستادگی کرد.

وی به برپایی کنگره یکصدمین سالگرد شهادت میرزاکوچک نیز اشاره کرد و گفت: گرچه هر ساله یک برنامه به مناسبت سالگرد شهادت این بزرگمرد انجام می شد، اما نویسندگان و محققان نتوانستند چیزی که شایسته میرزا بود را ادا کنند اما امسال سالگرد شهادت میراز کوچک مناسب برگزار شد که از فعالان عرصه فرهنگ و ارزشهای دینی، انقلابی و اسلامی برای برگزاری چنین مراسمی تشکر می کنم.

اما به گفته استاندار گیلان سال آینده مراسم سالگرد شهادت میرزاکوچک به صورت کنگره جهانی برگزار خواهد شد که شایسته است این کنگره را در حد نام و منزلت میرازکوچک برگزار کنیم که هر ساله این مراسم باشکوه تر انجام شود.

نماینده عالی دولت اضافه کرد: گرچه در گذشته جمع بندی مناسبی برای برگزاری مراسم میرزاکوچک نداشتیم اما امروزه با محوریت نماینده ولی فقیه در استان گیلان، می توانیم این مراسم را در حد مطلوبی برگزار کنیم و هر چه به استانداری نیز تکلیف می شود را با جان و دل انجام می دهیم.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: البته این مراسم ها باید برای همه مفاخر و شهدای گرانقدر برگزار شود تا آنان را بهتر بشناسیم چون مفاخر ارزنده ای در گیلان حضور داشته و دارند که می توان به آیت الله بهجت اشاره کرد که این مرجع عالیقدر نه تنها برای گیلان ، ایران، بلکه متعلق به جهان اسلام است و باید به مقام این مفاخر ارج نهیم.

کنگره جهانی میرزاکوچک در حد نامش برگزار شود 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به تجربه ای که از برگزاری کنگره میرزاکوچک در سالجاری داشتیم، باید کنگره جهانی این بزرگمرد سال آینده در حد نام و منزلت وی برگزار شود.

آیت الله رسول فلاحتی گفت: البته قرار بود امسال سالگرد بزرگداشت شهادت میرزاکوچک به صورت کنگره جهانی برگزار شود اما بنا دلایلی انجام نشد و قرار است این کنگره جهانی سال آینده برگزار شود.

امام جمعه رشت افزود: البته برای برپایی کنگره جهانی، ابتدا باید برگزاری آن در وزارتخانه تصویب شود و بودجه مناسب نیز به آن اختصاص یابد که مقدمات این کار برای برگزاری کنگره جهانی میرزاکوچک در حال انجام است.

  وی ادامه داد: این کنگره سال آینده باید همزمان با سالروز شهادت این بزرگمرد با دبیری اداره ارشاد و اسلامی و همکاری همه مسئولان در حد نام میرزاکوچک برگزار کنیم چون وی یک انسان الهی بود و همیشه در تاریخ ایران زنده است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان اضافه کرد: میرزاکوچک همانند سایر بزرگان و مفاخر تاریخ ایران همچون شیخ فضل الله نوری، مدرس ، نواب صفوی و دیگر بزرگان خدمات ارزنده ای را انجام داد و هم اینک نیز به دلیل حضور و استقامت این افراد، خردمندان به ایران حکومت می کنند.

در پایان این نشست نیز، به برگزارکنندگان و دست اندرکاران یادواره یکصدمین سالگرد شهادت میرزاکوچک و ۱۵۲ شهید روحانی استان گیلان، با اهدای لوحی تقدیر شد.



نویسنده: newsBot
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان