شورای اسلامی استان گیلان

شورای اسلامی استان گیلان |به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها روز چهارشنبه  مورخ 1401/2/28در مراسم افتتاحیه نخستین اجلاس روسای شوراهای اسلامی استان‌های کشور در گرگان اظهارداشت: پس از رایزنی فراوان قرار شد هیئت مشترک با دولت ایجاد شود و دولت این طرح را قبل از اجرا راستی‌آزمایی کند.

وی خاطرنشان کرد: باید این قانون در چند شهر به صورت آزمایشی اجرا شود و با شناسایی نقاط ضعف و قوت پس از بررسی نسبت به اصلاح آن اقدام گردد.

سروری تأکید کرد: در مدیریت یکپارچه شهری باید اصلاحاتی انجام داد تا از آن به درستی و در راستای پیشبرد اهداف مدیریت شهری استفاده کرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: ما برای خدمت پشت این میزها نشسته‌ایم تا به مردم خدمت صادقانه ارائه دهیم و اگر از این مسئله غفلت کنیم، بدون شک در مسیر رشد و توسعه قرار نخواهیم گرفت.

وی اضافه کرد: ما با ۱۲۶ هزار عضو شورایی جایگاه والایی داریم و مسئولیت ارتقای مدیریت شهری برعهده ما گذاشته شده و باید از این فرصت بهترین استفاده را ببریم.

وی بیان کرد: باید در گام اول اعضای شوراها سطح ارتباطات با مقامات را بالا ببرند و شرایط را برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری مطلوب فراهم کنند.

سروری گفت: شوراها ظرفیت بی‌بدیلی هستند که به علت نداشتن شناخت کافی اعضای شورا از این‌ ظرفیت، بهره لازم را نبرده ایم.

لازم به ذکر است، نخستین اجلاس روسای شوراهای اسلامی استان‌های کشور از صبح امروز چهارشنبه با حضور پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها و نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در گرگان مرکز استان گلستان آغاز به کار کرده است.

در این اجلاس ۲ روزه، روسای استانی شوراهای اسلامی ۳۱ استان کشور به همراه اعضای هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها و همچنین مدیرکل دفتر امور شوراهای شهر و روستای وزارت کشور حضور داشتند.

علی‌محمد زنگانه  استاندار گلستان روز در مراسم افتتاحیه نخستین نشست روسای شوراهای استان‌ها در به میزبانی استان گلستان اظهارداشت: تمرکززدایی یکی از اهداف و نتایج اجرای کامل این طرح است که در بلند مدت می تواند نتایج فراوانی برای استان به همراه داشته باشد.

 

وی بیان کرد: برای تمرکزدایی باید با استفاده از توان بخش خصوصی به سمت تاسیس نهادهای غیردولتی گام برداشت و از ظرفیت آنان برای پیاده کردن اهداف و برنامه های مرتبط با توسعه شهرها استفاده کرد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان