شورای اسلامی استان گیلان

صادقی با تأکید بر اینکه متأسفانه اطلاعات اشتباهی به آقای عباسی، استاندار گیلان داده می شود، گفت: اقتصاد مردم بخش لشت نشا، متکی بر برنج است و مردم این بخش تمام تلاش خود را برای کاشت این محصول انجام می

واکنش محمد صادقی عضو هیئت رئیسه شورایعالی استانهابه ابراز نگرانی استاندار گیلان مبنی بر عدم نشاء برنج در لشت نشا؛

۱۴۰۱/۰۳/۰۲ ۱۰:۴۶ چاپ

شورای اسلامی استان گیلان |به  گزارش  روابط عمومی لشت نشا خبر، در چند روز اخیر خبر ابراز نگرانی استاندار گیلان ازعدم نشاء برنج در بخش لشت نشا از زبان جهانبخش جم، نماینده عالی دولت در بخش، برگزاری جلسه قرارگاه جهادی مدیریت آب بخش توسط «لشت نشا خبر» منتشر شد.

پس از این ماجرا امیر مرادی، مدیرکل بحران استانداری گیلان با حضور در لشت نشا از روستاهای این بخش و وضعیت نشاء برنج بازدید کرد و اقداماتی در راستای بهبود وضعیت صورت گرفت.

حال محمد صادقی، عضو شورای شهر لشت نشا و عضو کمیسیون انرژی، صنعت، معدن و کشاورزی شورای عالی استان‌ها در گفتگوی اختصاصی با «لشت نشا خبر» با انتقاد از استاندار گیلان، اظهار کرد: دو بخش خشکبیجار و لشت نشا آخرین منطقه‌ای هستند که از آب سد برخوردار می‌شوند.

متأسفانه اطلاعات اشتباهی به استاندار گیلان داده می‌شود

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه اطلاعات اشتباهی به آقای عباسی، استاندار گیلان داده می‌شود، گفت: اقتصاد مردم بخش لشت نشا، متکی بر برنج است و مردم این بخش تمام تلاش خود را برای کاشت این محصول انجام می‌دهند اما شرایط برای نشاء برنج فراهم نبود.

عضو شورای شهر لشت نشا با اشاره به اینکه کشاورزی و کاشت برنج جزو مشاغل آباء و اجدادی مردم لشت نشا است، تصریح کرد: کشاورزان لشت نشایی امسال به صحبت‌های مسئولین توجه کردند و کاشت زمستانه داشتند اما متأسفانه به علت کبود آب و خشکسالی، خسارت بسیار زیادی بر آن‌ها وارد شد.

صادقی همچنین ادامه داد: آقای استاندار به جای اینکه نگران باشند باید از خودشان بپرسند که چه کاری برای کشاورزان بخش لشت نشا و خشکبیجار انجام شده است؟

عضو کمیسیون انرژی، صنعت، معدن و کشاورزی شورای عالی استان‌ها علت‌ عدم نشاء برنج در لشت نشا را عدم لایروبی انهار و استفاده از روش‌های سنتی آبرسانی در این بخش دانست و افزود: بهتر است به جای ابراز نگرانی با بسیج امکانات و منابع به دو بخش لشت نشا و خشکبیجار کمک ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از چاه‌های نیمه عمیق و عمیق، بهره‌برداری از سدهای لاستیکی، احداث کانال‌های انتقال آب و بهره‌برداری از ایستگاه‌های پمپاژ آب راه‌های حل مشکلات کشاورزان بخش لشت نشا و خشکبیجار است، اظهار داشت: امیدواریم در آینده نزدیک با حل مشکلات کشاورزان عزیز این دو بخش بتوانند با خیالی آسوده در سال آتی به کشاورزی بپردازند.

عضو شورای شهر لشت نشا در پایان و در پاسخ به سوال خبرنگار «لشت نشا خبر» مبنی بر اینکه آیا فروش زمین به افراد غیربومی درعدم نشاء برنج دخیل بود است یا خیر؟ گفت: بنده این عامل را عاملی اثرگذار و مهم نمی‌دانم بلکه مشکلات مطرح شده علت اصلی‌عدم کاشت برنج در این دو بخش است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان